Tuesday, June 10, 2008

Lobong-Lobong Kota Belud Menjadi Destinasi Baru Pelancongan Sabah


Sabah Negeri di bawah Bayu...merupakan pusat tumpuan pelancong dalam & luar negeri. Kota Belud yang sinonim dengan kepelbagaian budaya masyarakat dan juga memiliki persekitaran alam semulajadi unik dan menarik menjadikan tempat itu destinasi pelancongan baru. Lobong-lobong mempunyai pakej yang lengkap untuk dilawati. Kawasan dataran tinggi berlatarbelakangkan gunung kinabalu, tempat letaknya mini gunung kinabalu, air terjun, air sungai bersih dengan ikan air tawarnya, kekayaan flora & fauna, tempat reakrasi yang nyaman & menarik, tempat berbasikal yang mencabar, program perkhemahan dan banyak lagi. Program Homestay juga merupakan kemudahan baru yang terdapat ditempat ini

2 comments:

Rundu Kinabalu said...

Memang banyak kawasan di daerah KB yang berpotensi sebagai destinasi pelancongan. Tetapi apa yang menyediakan, pemimpin kita tidak sedar dan tidak ada usaha untuk membantu penduduk kampung untuk membangun sumber yang ada. Jalan-jalan pun tidak diselanggara dengan baik. Para pelancong selalu komplain keadaan ini. Bukankan perkara ini harus dibincang diperingkat pengurusan tertinggi untuk meningkatkan tahap ekonomi rakyat terutamanya penduduk diluar bandar.

tawag said...

Kampung Lobong-Lobong,Kota Belud,adalah tempat yg menarik.Tapi sayang keadaan 'Jalan Masuk Ke Kampung Tersebut SANGAT TERUK'.Pihak yg berkenaan/bertanggungjawab prihatin dgn masalah tersebut.